!-- Facebook Pixel Code -->
Selecteer een pagina

Waarom kies je voor Pilates?
Met Pilates versterk je je core – het zwaartepunt van je lichaam – waardoor je houding verbetert en je belastbaarheid groter wordt. Door het trainen van de spieren in je romp creëer je een natuurlijk korset dat je steviger laat staan en je vitale organen beschermt.

Een Pilates workout bestaat uit grondoefeningen waarbij de hele spierketen wordt ingezet. De nadruk ligt op de romp, maar je hele lichaam wordt getraind. Dit wordt gedaan door langzame bewegingen die met aandacht en precisie worden uitgevoerd. De Pilates methode kent vele ontwikkelingen met overeenkomsten met andere methoden van lichaamsbeheersing. In de uitvoering herken je dan ook dynamiek en dans, maar ook yoga.
Pilates kent vijf basisprincipes: werken vanuit je centrum (power house), concentratie, controle, precisie en ademhaling (flankademhaling). Ook de vloeiende bewegingen (flow) worden vaak tot de basisprincipes gerekend.

Bij studio Pilatestotaal wordt er getraind op een pilatesmat. Met materialen kunnen de lessen afgestemd worden op verschillende doelgroepen: beginners, gevorderden, senioren, zwangeren en mensen met fysieke klachten of beperkingen. In een groep kunnen mensen met verschillende fysieke niveaus de lessen tegelijkertijd volgen door te variëren met de oefeningen.

Pilates kan ingezet worden bij rug-, schouder- en nekklachten. Door tijdens de lessen te werken met matoefeningen gericht op het aanspannen van de core spieren rondom bekken, buik en rug verbetert de houding en gaat de belastbaarheid van de beginnend sporter gestaag omhoog. Door oefeningen die effectief zijn voor een grotere beweeglijkheid en souplesse wordt de sporter voorbereid op intensievere trainingen.
Er zijn veel onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat Pilates een belangrijke bijdrage levert aan de opbouw van de “core”spieren. Voornamelijk rug- en houdingsklachten worden hierdoor tegengegaan. Pilates zorgt voor een betere houding gedurende de dag, dus ook wanneer je niet aan het trainen bent. Het stimuleert de kracht en controle vanuit het centrum. Een betere souplesse zorgt voor een grotere beweeglijkheid. Doordat tijdens de Pilates-training spieren in hun eindstand moeten aanspannen word je leniger. De spier verlengt niet letterlijk, maar leert het volledige gebruik in te zetten.

Pilates bij studio Pilatestotaal; Hip en energiek.
Werken met materialen, gerichte oefeningen voor verschillende doelgroepen, soms een stukje power pilates, heerlijke muziek en mijn enthousiasme geven de les de juiste sfeer en zorgen voor een ‘feel good’ ervaring. De geleide ontspanning aan het eind van de les maken het tot een totale ‘body & mind’ les. Fysiek hard werken met de vijf principes zorgen er voor dat je heerlijk intensief bezig bent en al het andere even vergeet. De bodyscan (lichaamsontspanning) zorgt voor het beetje extra ontspanning en vervolgens voor nieuwe energie. Pilates is ideaal (op zichzelf of als aanvulling) om fysiek vooruitgang te boeken, mentaal te ontspannen en je lijf en geest bewust in balans te brengen!

“Na 1 training voel je het,
Na 10 trainingen merk je het,
Na 30 trainingen heb je een nieuwe lijf”

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang De 5 tips naar een betere leven helemaal gratis.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang De 5 tips naar een betere leven helemaal gratis.

Je dient wel je emailadres te bevestigen.

Je bent succesvol toegevoegd aan onze mailing!